ليه الناس بتختار الكمبوند مش برا الكمبوند ؟



ليه تشتري شقتك في كمبوند مش برا كمبوند مع العلم ان فرق السعر مش بيكون كبير!

 

مبدئيا فكرة الخصوصية هي تعتبر من الأهداف الأولى لما بتقرر تختار وحدتك في كمبوند , وجود الابواب والاسوار العالية وطاقم الأمن المنتشر في كل انحاء الكمبوند اللي بتحميك انت واسرتك وبتخليك متطمن أكتـر.

بالإضافة إلى فكرة الأمن والحماية لوجود كاميرات مراقبة فبيخليك تعيش مطمئن اكثر على اسرتك وممتلكاتك ,كمان فكره الهدوء اللي بيستمع بها سكان الكمبوند عن اللي برا لان الكمبوند مخصص للمُلاك بس فالبتالي عمره ما هتيزحم بالطريقه اللي ممكن تبقى مزعجة ليك .

دا طبعا غير الخدمات المتوفرة ليك انت وسكان الكمبوند اللي اكيد عددهم هيبقي مناسب للخدمات المتاحة لكل فرد ويغنيه عن أنه يخرج برا الكمبوند مما يجعل كل الخدمات على مسافة قريبة منك 

,زي مثلا (المولات التجاريه/المحلات/المستشفيات / المدارس)وغيرها من كل ما يحتاج إليه الشخص للقدرة على المعيشة في مكان ما 

من أهم السمات اللي بتكون موجودة في الكمبوند فكرة التنسيق في التصميم المعماري 

توحيد الشكل المعماري للفيلات والمباني وكل الأبنيه مما يضيف شكل جمالي للمنطقه السكنية,ستلاحظ أن الارتفاعات موحدة والاسطح منظمة بشكل يتناسب مع الشكل الحضاري الموجود بالكمبوند .

أيضا فكرة الاماكن الترفيهيه والرياضيه اللي بتكون موجودة في الكمبوند وبتخلي الحياة أكثر متعه واللي اكيد بتختلف من كل  كمبوند عن التاني في المساحة وكيفية تقديم هذا النوع من الخدمات بالإضافه الي وجود نادي رياضي يضم كل أنواع الرياضات اللي ممكن تحتاجها انت واسرتك.

وجودك داخل كمبوند هيحل أزمة الجراج اللي اكيد هتواجها يوميا لو مش ساكن في كمبوند, لكن وجودك في الكمبوند هيبقي فيه ليك مساحه مخصصه عشان تركن عربيتك وتبقي متطمن عليها.

بالإضافة إلى المواصلات الخاصة,اي كمبوند بيوفرلك موصلات تنقلك الى كل مكان حواليك او الى اقرب محطة مواصلات عامه وده بيخليك على اتصال متواصل مع كل ما هو خارج الكمبوند.

من أهم وأكبر ميزة يقدمها لك الكمبوند  هو حرصه على وجود أماكن مخصصه واسعة للمساحات الخضراء وده بيساعدك انك تعيش في بيئة صحية / منعشة / طبيعيه ورؤية مشاهد طبيعية جميلة يوميا.  

تخيل بقي لو قولتلك ان كل الامكانيات دي موجوده في "هايد بارك كمبوند "اللي في التجمع الخامس بأحسن وافضل خدمه ممكنه و بأقل مقدم وأفضل انظمة سداد !!

هايد بارك كمبوند فيه شقق مساحتها تبدأ من 95م بمقدم بسيط واستلام فوري وكل الخدمات اللي ممكن تحتاجها بأحسن و أرقى مستوى عالمي.

هايد بارك موقعه في الـ جولدن سكوير في التجمع الخامس قريب من الجامعه الامريكيه ومبني على مساحة كبيرة جدا بيضمنلك الحياه في هدوء و خصوصيه عاليه .

بالاضافه الي ان 88 % من المباني فيلات يعني درجه الخدمات المتوفرة على اعلي وارقي مستوي مما يضمن لك ولأسرتك حياة هادئة ومطمئنة.

وحتى لو كنت ناوي انك تستثمر (فـ هايد بارك) من اكتر الاماكن اللي سعرها هيزيد جدا مع الوقت لمحدودية الوحدات و لتميز موقعها وخدامتها فهتكون أحسن وجه ليك في الاستثمار .

 

متنساش, تتصل واحجز وحدتك ا عن طريق الرقم دا (01013224379)

واستمع بالخصوصيه والهدوء وكل كماليات الكمبوند بالأسعار الاولية قبل ما تزيد مع الوقت. 





 

                                      

 




تعليقات